Over mij

Als klein meisje stond ik reeds op een stoel in de deegkommen te roeren. Cake, koekjes,... ik probeerde alles uit. Gelukkig vond mijn moeder het geen probleem om de keuken daarna weer netjes te maken. Kleine meisjes worden groot, gaan samenwonen, huwen en inmiddels zijn er 2 lieve dochtertjes bijgekomen waardoor ik me ook toegelegd heb op het versieren van taarten. Altijd leuk voor een verjaardagsfeestje of als traktaat op school. Bakken is mijn ontspanning, mijn anti-stress moment! Vaak vragen mensen me tips of recepten. Daarom vond ik het geen slecht idee om een bakblog te starten. Het niveau van de receptjes varieert van moeilijkheidsgraad. Zowel beginners en gevorderde bakkers kunnen er mee aan de slag. Ik wil nog even meegeven dat de baktijden relatief zijn, ze zijn eerder een leidraad. Ik ben van het principe dat je zelf je eigen oven moet kennen. Vertrouw op je gevoel, gebruik bij twijfel een metalen satéstokje om het gebak te controleren. Veel lees-, bak- en versierplezier!

woensdag 24 oktober 2012

Rice Krispiessnoepjes

Deze snoepjes zijn heel leuk om samen met de kindjes te maken. Bovendien zijn ze ook verslavend lekker! Om een mooie ronde vorm te bekomen gebruik ik de papiertjes en bakvorm voor mini-cupcakes. Heb je dit echter niet, dan kun je ook de hoopjes chocolademengsel op een bakvel leggen.

Ingrediënten:
  • 200 g donkere chocolade, melkchocolade of combinatie van beide
  • 50 g boter
  • Hoeveelheid Rice Krispies naar keuze
Werkwijze:
  1. Laat de chocolade samen met de boter smelten op een zacht vuurtje. Roer regelmatig goed om zodat de chocolade niet aanbrandt
  2. Laat 5' afkoelen maar roer regelmatig zodat de chocolade niet te vlug stolt
  3. Voeg de rice krispies toe naar smaak: hoe meer rice krispies, hoe minder de chocolade overheerst. Je moet er enkel op letten dat je voldoende chocolade in het mengsel overhoudt zodat alle rice krispies een chocoladejasje hebben, anders zouden de snoepjes uit elkaar vallen.
  4. Roer het mengsel voorzichtig, maar toch grondig door elkaar. Alle rice krispies moeten omhuld zijn door de chocolade
  5. Schep in elk papieren vormpje een hoopje van het mengsel. Zet de snoepjes in de koelkast om te stollen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten