Over mij

Als klein meisje stond ik reeds op een stoel in de deegkommen te roeren. Cake, koekjes,... ik probeerde alles uit. Gelukkig vond mijn moeder het geen probleem om de keuken daarna weer netjes te maken. Kleine meisjes worden groot, gaan samenwonen, huwen en inmiddels zijn er 2 lieve dochtertjes bijgekomen waardoor ik me ook toegelegd heb op het versieren van taarten. Altijd leuk voor een verjaardagsfeestje of als traktaat op school. Bakken is mijn ontspanning, mijn anti-stress moment! Vaak vragen mensen me tips of recepten. Daarom vond ik het geen slecht idee om een bakblog te starten. Het niveau van de receptjes varieert van moeilijkheidsgraad. Zowel beginners en gevorderde bakkers kunnen er mee aan de slag. Ik wil nog even meegeven dat de baktijden relatief zijn, ze zijn eerder een leidraad. Ik ben van het principe dat je zelf je eigen oven moet kennen. Vertrouw op je gevoel, gebruik bij twijfel een metalen satéstokje om het gebak te controleren. Veel lees-, bak- en versierplezier!

donderdag 25 oktober 2012

Kokosrotsjes

Met kokosrotsjes kun je vele kanten uit. Je kunt de klassieke rotsjes maken of je kunt ze na het bakken dompelen in gesmolten chocolade. Wat ook heel leuk is, is het deeg rollen tot bolletjes, voor je het bakt. Zo heb ik de Julekes (de gezichtjes) op onderstaande foto gemaakt. Met wat blauwe kleurstof en wat snijwerk achteraf werden het cookiemonsters. Laat je fantasie de vrije loop!

Ingrediënten:

  • 200 g kokos
  • 60 g bloem
  • 100 g suiker
  • 2 eiwitten
Werkwijze:
  1. Meng de kokos met de bloem en 80 g suiker
  2. Klop het eiwit heel stijf op met de rest van de suiker 
  3. Meng de kokosmengeling met het eiwit en zorg ervoor dat de kokos goed omhuld is door het eiwit
  4. Schik de rotsjes op een ovenplaat met bakpapier en bak 10 à 15 min in een voorverwarmde oven van 180 °C





Geen opmerkingen:

Een reactie posten