Over mij

Als klein meisje stond ik reeds op een stoel in de deegkommen te roeren. Cake, koekjes,... ik probeerde alles uit. Gelukkig vond mijn moeder het geen probleem om de keuken daarna weer netjes te maken. Kleine meisjes worden groot, gaan samenwonen, huwen en inmiddels zijn er 2 lieve dochtertjes bijgekomen waardoor ik me ook toegelegd heb op het versieren van taarten. Altijd leuk voor een verjaardagsfeestje of als traktaat op school. Bakken is mijn ontspanning, mijn anti-stress moment! Vaak vragen mensen me tips of recepten. Daarom vond ik het geen slecht idee om een bakblog te starten. Het niveau van de receptjes varieert van moeilijkheidsgraad. Zowel beginners en gevorderde bakkers kunnen er mee aan de slag. Ik wil nog even meegeven dat de baktijden relatief zijn, ze zijn eerder een leidraad. Ik ben van het principe dat je zelf je eigen oven moet kennen. Vertrouw op je gevoel, gebruik bij twijfel een metalen satéstokje om het gebak te controleren. Veel lees-, bak- en versierplezier!

donderdag 30 oktober 2014

Bedankt!

Als alternatief voor de gebruikelijke bloemen en pralines, geef ik dikwijls een gebakje cadeau als bedankje. Je kunt de versiering personaliseren naar de gelegenheid of persoon. Het is altijd een beetje met een bang hartje afwachten, maar tot hiertoe was iedereen wel positief verrast!


Voor de vriendinnen en juf van de naailes

Om hen te bedanken voor het fijne schooljaar!



Afscheidsgeschenkje onthaalmoeder en speelkameraadjes


Toen mijn dochtertje de laatste keer naar de onthaalmoeder ging, heb ik als afscheidscadeautje deze boekentas gegeven. Het was een redvelvettaart met roomkaasvulling en de kleurtjes waren gebaseerd op het nieuwe boekentasje van mijn dochtertje. De onthaalmoeder was er heel blij mee en vond het erg lekker!



Voor de kindjes van de crèche had ik deze cupcakes gemaakt. Het zijn gewone cupcakes versierd met een lolly en een boekentasje van suikerpasta. De kleurtjes pasten bij de boekentas van de onthaalmoeder. De lolly verwijst naar de naam van de crèche, 't Lollietje. De cakejes heb ik individueel verpakt in miccapapier met een kleurrijk lintje.



Voor de gastvrouw van een etentje

Deze taart moest erg vlug klaar zijn. Daarom heb ik gekozen voor een heel eenvoudige versiering, die door het kleurgebruik toch in het oog springt. De taart zelf is een gemarmerde cake, maar dan met de kleuren roze en blauw, ipv chocolade en natuur. Dit gaf een heel leuk effect!





Dag van de Juf

Voor dag van de juf dit jaar heb ik kokosrotsjes gebakken en versierd volgens de klasnamen. De ene klas heeft Sesamstraat, vandaar de cookiemonstertjes, de andere klas is de Julesklas, dus werden het Julesgezichtjes. De oogjes van de cookiemonsters zijn van suikerpasta en het zwart is eiwitglazuur. De koekjes in de mondjes zijn gewone kindjeskoekjes die ik doormidden heb gesneden. Dit was echter niet ideaal want ik heb gemerkt dat deze te vlug zacht werden. Daar had ik dus niet aan gedacht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten