Over mij

Als klein meisje stond ik reeds op een stoel in de deegkommen te roeren. Cake, koekjes,... ik probeerde alles uit. Gelukkig vond mijn moeder het geen probleem om de keuken daarna weer netjes te maken. Kleine meisjes worden groot, gaan samenwonen, huwen en inmiddels zijn er 2 lieve dochtertjes bijgekomen waardoor ik me ook toegelegd heb op het versieren van taarten. Altijd leuk voor een verjaardagsfeestje of als traktaat op school. Bakken is mijn ontspanning, mijn anti-stress moment! Vaak vragen mensen me tips of recepten. Daarom vond ik het geen slecht idee om een bakblog te starten. Het niveau van de receptjes varieert van moeilijkheidsgraad. Zowel beginners en gevorderde bakkers kunnen er mee aan de slag. Ik wil nog even meegeven dat de baktijden relatief zijn, ze zijn eerder een leidraad. Ik ben van het principe dat je zelf je eigen oven moet kennen. Vertrouw op je gevoel, gebruik bij twijfel een metalen satéstokje om het gebak te controleren. Veel lees-, bak- en versierplezier!

zaterdag 2 februari 2013

Chocoladecupcakes

Voor de chocoladeliefhebbers! Ook lekker als de binnenkant nog smeuïg is. Deze cakejes kunnen afgewerkt worden met ganache, dan is het een echt chocoladebommetje! Ze zijn echter ook verrassend met de kokosroomkaastopping. (recept: Mijn Grote Taartenboek - De Taartenfee)

Ingrediënten:

  • 300 g boter
  • 450 g kristalsuiker
  • 7 eitjes
  • 150 g karnemelk
  • 100 g cacaopoeder
  • 600 g gewone bloem
  • 1 eetlepel bicarbonaat
Werkwijze:
  1. Meng de boter met de suiker
  2. Voeg de eieren, de karnemelk en het cacaopoeder toe en meng tot 1 deeg
  3. Meng de bloem met het bicarbonaat
  4. Voeg de bloem toe aan het deeg
  5. Verdeel het deeg over de cupcakepapiertjes, die je eerst in een cupcakebakvorm hebt geschikt
  6. Bak op 170°C tot ze gaar zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten